onsdag 24. oktober 2012

Mere Homeland og mere Harry Hole

 Jo Nesbø

 
To gladnyheter for krimelskere: Homeland kommer til å bli produsert en sesong til og Jo Nesbø jobber på en ny roman om Harry Hole.
Jeg så ikke første sesong av Homeland, men har blitt hektet på den amerikanske spionkrimmen som TV2 sender.  Serien kretser rundt eks-soldaten Nicholas Brody og CIA agenten Carrie  Mathison. Brody var åtte år i fangenskap hos al-Qaida i Irak. Der ble han omvendt til islam og jobber som agent for terrororganisasjonen. Brody blir folkehelt når han vender hjem til USA, og satser på en karriere som kongressrepresentant. Nokså spenstig når han løper Al-Qaidas ærend.
 
 
 Carrie og Brody fra Homeland
 

Carrie har fattet sterkt mistanke til al-Qaida-sympatiene , men sliter med å fremskaffe fellende bevis. Det har blitt vist fire episoder til nå, og Hollywood Reporter skriver at Emmy-suksess og høye seertell i USA gjør at Showtime har bestilt en ny sesong. Filmingen skal begynne etter nyttår 2013.

Etter siste Harry Hole-roman var det mange som fryktet for at en kjær seriehelt kom til å takke for seg. Jo Nesbø har holdt kortene tett til brystet, men nå melder VG at Nesbø skriver på ny Hole-roman. Jeg syntes nok både Panserhjerte og Gjenferd ikke er av de beste om Hole, men uansett: Mere Harry er vi klare for!

3 kommentarer:

  1. Hurra! :D Gleder meg til mer Harry Hole! <3 Og Homeland har jeg aldri hørt om før, men jeg trenger nye tv-serier å følge med på så takk for tips :)

    SvarSlett
  2. Har fulgt Homeland fra første stund, så jeg ble sjeleglad da den fortsatte. Råspennende. Og at Harry Hole ikke var død ante meg. Venter spent på ny bok! To gladnyheter med andre ord.

    SvarSlett
  3. Her skal det innrømmes følgende: Gjenferd ligger fremdeles nedi lesehaugen et sted... Har kun lest 3 HH bøker sålangt, og forstår ikke helt denne HH-hypen(?). Homeland er på TV vil jeg anta, og der er jeg sørgelig lite "på". Jeg begynner å bli litt ergerlig på min egen allergi mot hyper, og skal prøve å få lest Gjenferd til neste HH bok kommer. Nå vet jeg jo at han overlever :-)

    SvarSlett